Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development of a DME (dimethyl ether) fueled heavy-duty engine with lean NOx trap

Tytuł:
Development of a DME (dimethyl ether) fueled heavy-duty engine with lean NOx trap
Autorzy:
Sato, Y.
Tsuchiya, T.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
dimethyl ethyl (DME)
Next-Generation Environmentally Friendly Vehicles Project (EFV21)
NOx emission
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, attention has focused on smokeless, sulfur-free dimethyl ethyl (DME) as a clean fuel for heavy-duty diesel vehicles. As a part of its Next-Generation Environmentally Friendly Vehicles Project (EFV21), the Ministry of Land, Infrastructure and Transport has developed a heavy-duty truck in the 20-ton class that uses DME as its fuel. A lean NOx trap system (NSR Type: NOx Storage Reduction) has also been developed to achieve the EFV21 NOx target of 0.5 g/kWh, which is only one-fourth of the new long-term regulation value promulgated in 2005 Japan. The optimization of the NSR system's rich spike control, catalyst capacity, etc., has reduced NOx to 0.11 g/kWh, a level that is close to zero.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies