Tytuł pozycji:
Analysis of factors improving energy conyersion in internal combustion engines
Process realized in chamber of internat combustion engine is hardly connected with emission of pollutants. Nowadays there is observed increasing number of vehicles. For that reason ecology problems as we11 as diminishing a fuel usage are priority in automobile technology field. The internal combustion engine rarely works at nominal load, generally it works at partial load (for example while urban driving cycle). Cause of that an efficiency of engines work is Iower that nominal efficiency value. Conversion energy optimization in internal combustion engine is possible thought understanding phenomenon occur in combustion chamber such a heat generation. Measurement of pressure in cylinder gives some information about possibility of improving parameters of internal combustion engines work.
Odpowiednia realizacja procesów wewnętrznych zachodzących w komorze spalania silników spalinowych, ma ścisły związek z wielkością emisji substancji szkodliwych powstających w trakcie spalania. Obserwowany w ostatnich latach eksplozyjny przyrost ilości pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe poruszających się po drogach powoduje, iż zagadnienie dotyczące obniżenia zużycia paliwa oraz szeroko pojętej ekologii w technice samochodowej traktowane są jako priorytetowe. Silnik spalinowy pracujący w układzie napędowym samochodu rzadko znajduje się pod obciążeniem nominalnym, najczęściej są to obciążenia częściowe (np. jazda w cyklu miejskim) [1]. Ten stan rzeczy powoduje, że jego sprawność energetyczna (efektywna) eta e, jest zdecydowanie mniejsza niż w obszarze nominalnym. Optymalizacja konwersji energii w silnikach spalinowych jest możliwa jedynie poprzez poznanie oraz zrozumienie zjawisk rządzących przebiegiem wywiązywania się depta wewnątrz komory spalania. Dokonując pomiaru ciśnienia w cylindrze silnika spalinowego (indykacja) można wyciągnąć wnioski dotyczące ograniczenia oraz możliwości poprawy parametrów pracy silników spalinowych.