Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka weryfikacji działania systemów diagnostyki pokładowej (OBD) w warunkach polskich

Tytuł:
Metodyka weryfikacji działania systemów diagnostyki pokładowej (OBD) w warunkach polskich
Autorzy:
Ślęzak, M.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
samochód
diagnostyka samochodów
badania na hamowni podwoziowej
badania na hamowni drogowej
OBD
emisja spalin
vehicle
vehicle inspection
chassis dynamometer and road researches
exhaust emissions
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje metodykę weryfikacji poprawności działania systemów diagnostyki pokładowej OBDII / EOBD z uwagi na badania na hamowni podwoziowej i w rzeczywistych warunkach eksploatacji Polsce. Zaprezentowano dwa rodzaje strategii decyzyjnych pokładowych systemów diagnostycznych: strategię potwierdzonego symptomu i strategię wykorzystującą obróbkę statystyczną danych. Opisano również sposób weryfikacji działania systemu OBDII / EOBD według amerykańskiego testu jezdnego oraz europejskiego cyklu jezdnego na hamowni podwoziowej przy jednoczesnym symulowaniu usterek elementów odpowiedzialnych ; ograniczenie emisji substancji toksycznych. Zwrócono uwagę na zagrożenia wynikające z przewidywalnoś cyklu homologacyjnego i przytoczono, w związku z tym, amerykański wskaźnik efektywności eksploatacyjni IUMPR oraz zaproponowano jej zmodyfikowany Polski odpowiednik.
The paper concerns methodology of operation verification on board diagnostics systems OBD II / EOBD owing to the chassis dynamometer test and in the real condition maintenance in Poland. Two kinds diagnostic strategies of on board diagnostics systems, confirmed symptom and statistical processing data, we presented. Paper also describes the method of acting verification of OBD II / EOBD system according to United States Federal FTP75 driving cycle and the New European Driving Cycle on chassis dynamometer stand with simultaneously simulation of malfunction reliable for emission decrease components. Article takes notice of a threat follows from predictability type approval cycle and in connection with that the American In-Use Monitor Performance Ratio (IUMPR) was presented and the modified Polish equivalent ratio was proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies