Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza wpływu modernizacji środków transportu na emisję I zawartość dwutlenku węgla w atmosferze

Tytuł:
Analiza wpływu modernizacji środków transportu na emisję I zawartość dwutlenku węgla w atmosferze
Autorzy:
Wolański, P.
Oleszczak, D.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
spalanie
emisja
transport
combustion
emission
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Środki transportu stanowią dominujące źródło antropogennej emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Analiza wielkości strumienia emisji CO2 w sektorze transportu pozwala oszacować ilościowy wpływ tego strumienia na zmiany zawartości CO2 w atmosferze. W pracy zaprezentowano różne scenariusze zmian wielkości strumienia CO2 z uwzględnieniem możliwej redukcji ilości tego gazu emitowanych do atmosfery. Przedstawione wyniki uzyskano z modelowania komputerowego opartego o globalny cykl węgla na Ziemi. Odtwarza ono zmiany stężenia CO2 od początków ery industrializacji do czasów obecnych oraz prognozuje przyszłe zmiany stężenia CO2 w atmosferze ziemskiej pod wpływem nowoczesnych tendencji redukcji emisji dwutlenku węgla w transporcie i innych sektorach działalności człowieka. Przeprowadzono analizę porównawczą różnych wariantów zmniejszenia emisji, takich jak zwiększenie sprawności silników spalinowych oraz zastępowanie klasycznych silników spalinowych napędami hybrydowymi lub ogniwami paliwowymi. Uwzględniono ponadto obecną tendencję wzrostu ilości pojazdów w świecie.
Transportation is the major source of anthropogenic carbon dioxide emission to the atmosphere. Flux intensity analysis of CO2 from transportation sector enables one to estimate quantitative influence of that flux on CO2 contents in the atmosphere. Various scenarios of the flux intensity change with acknowledgment of possible emissions reduction are presented in the paper. Presented results have been obtained from the computational modeling based on the global Earth carbon cycle. The model renders CO2 concentrations change influenced by modern trends of limiting CO2 emission from transportation and other sectors of human activity. The comparative analysis of various reducing emission variants has been carried out such as increased efficiency of combustion engines or their replacement by hybrid and fuel cells propulsions. The present tendency of increasing number of vehicles in the world has been taken into account as well.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies