Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania nowego systemu spalania w silniku dwusuwowym małej mocy

Tytuł:
Badania nowego systemu spalania w silniku dwusuwowym małej mocy
Autorzy:
Glinka, W.
Siwiec, S.
Budny, E.
Przastek, J.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
system spalania
silnik dwusuwowy
mieszanina palna wytworzona w gaźniku
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono opis i wyniki badań nowego systemu spalania w silniku dwusuwowym małej mocy. Silnik o mocy 30 kW przy n = 8000 obr/min zainstalowany został na silnikowym stanowisku badawczym wyposażonym w hamulec elektrowirowy, analizatory spalin, elektroniczną wagę paliwową oraz komputerowy system pomiaru ciśnienia w cylindrze. Badania przedstawione w referacie obejmują dwa warianty systemu spalania mieszaniny palnej wytworzonej w gaźniku: bez wtrysku i z wtryskiem wody do kanału dolotowego do cylindra. Przeprowadzono pomiary: momentu obrotowego, mocy, zużycia paliwa, maksymalnego ciśnienia spalania oraz emisji szkodliwych składników spalin w całym zakresie pracy silnika. W referacie przedstawiono wyniki pomiarów dla 50, 75 i 90 % otwarcia przepustnicy oraz wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.
Description of the new combustion system in a low power two-stroke engine and research results are presented in the paper. The engine of 30 kW power at 8000 rpm was installed at the test stand equipped with an eddy-current dynamometer, exhaust-gas analyzers, electronic fuel scales and computer system for measurement of pressure inside the cylinder. Two options of combustion system of combustible mixture earlier formed by carburetor, without and with water injection into the inlet channel, were studied. Measurements of torque, power, fuel consumption, maximum of combustion pressure and emission of toxic components of exhaust-gases were done in the whole range of engine operation. Measurement results for 50, 75 and 90 % engine load and conclusions drawing from research are presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies