Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena trwałości elementów układu tłokowo – korbowego silnika o ZS zasilanego głównie LPG

Tytuł:
Ocena trwałości elementów układu tłokowo – korbowego silnika o ZS zasilanego głównie LPG
Autorzy:
Luft, S.
Kozioł, S.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
silnik o zapłonie samoczynnym
olej napędowy
gaz LPG
układ tłokowo-karbowy
ocena trwałości
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W zakładzie Silników Spalinowych i Pojazdów Politechniki Radomskiej wykonano porównawczy test trwałościowy silnika o ZS zasilanego klasycznie – olejem napędowym oraz dwupaliwowo – gazem LPG jako paliwem głównym wykorzystując do zapłonu niewielką dawkę oleju napędowego. Badania przeprowadzono na eksperymentalnym stanowisku zbudowanym na bazie jednocylindrowego silnika o wtrysku bezpośrednim 1HC102. Podczas 800 godzinnych prób trwałościowych dla każdego sposobu zasilania mierzono zużycie paliwa, zużycie powietrza, ciśnienie sprężania, zużycie i ciśnienie oleju silnikowego, przedmuchy spalin do skrzyni korbowej i okresowo przebieg ciśnienia w komorze spalania. Na podstawie pomiarów mikrometrycznych i wagowych dokonano oceny zużycia tulei cylindrowych, pierścieni tłokowych i tłoków. W wyniku eksperymentu stwierdzono znacznie większe zużycie zespołu tłok – pierścienie – tuleja cylindrowa w przypadku zasilania dwupaliwowego. Ponadto podczas testu z LPG wystąpiły awaryjne zużycia tłoków – wyłamanie półek pierścieni uszczelniających oraz ubytek materiału tłoka na krawędzi komory spalania. Podjęto dalsze prace badawcze zmierzające do identyfikacji zjawisk decydujących o zmniejszonej trwałości silnika zasilanego dwupaliwowo.
Researches were conducted on the experimental stand built on the basis of the 1HC102 one-cylinder- engine of the direct-injection. The fuel consumption, air consumption, the compression pressure, wear and the pressure of the engine motor oil, blow-through of combustion gases to the crank case and periodically the course of the pressure in combustion chamber have been measured during 800 hours of durability tests for every manner of the power supply. Estimation wear of cylinder liners, gas-rings and pistons were performed on the basis of measurement micrometric and balance. The considerably greater wear set the piston - rings - the cylinder liner in the power supply was two-fuel observed. Besides during the test with LPG damage wears of pistons were appeared.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies