Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Symulacja komputerowa w czasie rzeczywistym

W pracy przedstawiono model tkaniny w postaci stabilnego układu punktów materialnych połączonych wiązaniami sprężystymi. Rozwiązano zagadnienie kolizji tkaniny z obiektami świata zewnętrznego (np. ze ścianami czy przeszkodami napotykanymi podczas ruchu). Zaprezentowaną metodę wykorzystano do następujących symulacji komputerowych: swobodny spadek tkaniny na sferę, tkanina podwieszona, flaga powiewająca na wietrze.
The paper presents a virtual model of the cloth in the form of the stable matrix of points/dots connected with one another by the means of flexible bonds. The author deals with different aspects of the cloth's movements and its collision with the real-world objects (ex. walls and other obstacles while in movement). The problem of the collision has been applied to carry out the following computer simulations: the free fali of the cloth on the sphere, cloth hung and the flag's movements in the air.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies