Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie rozprzestrzeniania emisji z pojazdów samochodowych w terenie zabudowanym

Tytuł:
Modelowanie rozprzestrzeniania emisji z pojazdów samochodowych w terenie zabudowanym
Autorzy:
Janusz, M.
Nadziakiewicz, J.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
emisja zanieczyszczeń
emission
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono uproszczony model rozprzestrzeniania emisji pochodzącej z pojazdów samochodowych wzdłuż zabudowanej ulicy w mieście. Model oparty jest na zależnościach opracowanych przez Pasquille'a, zmodyfikowanym dla uwzględnienia ograniczonego rozprzestrzeniania w poprzek ulicy oraz warunków dyfuzji na wysokości zabudowy ulicy. Emisja silników samochodowych została zamodelowana jako szereg źródeł emisji położonych na niewielkiej wysokości wzdłuż ulicy, których wydajność zależy od rodzaju samochodów i od natężenia ruchu. Emisja źródeł położonych poza ulicą jest uwzględniona jako szereg źródeł emisji położonych na wysokości zabudowań wzdłuż długości ulicy. Podano szereg przykładów obliczeniowych stężenia tlenku węgla wzdłuż długości i wysokości ulicy dla różnych kierunków i siły wiatru oraz stopnia turbulencji powietrza
The simplified model of the gas emission from cars in the city is presented. The model is based on the Pasquille relation with necessary modifications regarding diffusion in the perpendicular direction to the street axis and the emission in the upper limit of the street. The emission cars from going down the street is modelled as the series of sources located close to the street level, with the emission related to the number and size of the car engine. The emission from sources of pollution located outside the street is modelled as the system of sources of pollution located on the height of the buildings along the street. Some examples showing the influence of the wind velocity and air turbulence on the carbon monoxide concentration along the length and the height of the street are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies