Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of recirculation rate on co and no emission in HTAC combustion technology with natural gas

Tytuł:
Influence of recirculation rate on co and no emission in HTAC combustion technology with natural gas
Autorzy:
Malczyk, K.
Szlęk, A.
Data publikacji:
2005
Słowa kluczowe:
High Temperature Air Combustion
HTAC
spalanie gazu
gas combustion
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
HTAC (High Temperature Air Combustion) technology is one of the most important achievements in combustion engineering of recent years. The main idea of the technology is to organize combustion in such a way that reaction takes place in almost whole volume of combustion chamber with very uniform gas and temperature field. It can be done by preheating air above the ignition temperature of fuel, separation of air and fuel nozzles and by high recirculation inside the combustion chamber. Uniform and moderated temperatures result in very low thermal NO emission, and on the other hand, long enough residence time in the chamber results in low CO and incomplete products emission. In this paper authors present simple mathematical model which allows for estimation of influence of air temperature and flue gas recirculation rate on final emission on NO and CO.
Technologia HTAC (High Temperature Air Combustion) jest jednym z najważniejszych osiągnięć w technice spalania w ostatnich latach. Jej ideą jest taka organizacja procesu spalania, aby reakcja zachodziła w całej objętości komory spalania przy wyrównanych profilach temperatury i koncentracji. Może to być zrealizowane poprzez podgrzanie powietrza powyżej temperatury zapłonu paliwa, oddzielenie dysz powietrza i paliwa i wysoką recyrkulację spalin wewnątrz komory spalania. Wyrównana i umiarkowana temperatura we wnętrzu komory pozwala na osiągnięcie niskiej emisji NO a z drugiej strony dostatecznie długi czas pobytu owocuje niską emisją CO. W niniejszej pracy autorzy przedstawiają model matematyczny pozwalający ilościowo ująć wpływ temperatury powietrza oraz stopnia recyrkulacji na końcowa emisję NO i CO.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies