Tytuł pozycji:
Turystyka socjalna-nierozpoznany segment rynku turystycznego w Polsce oraz na Ukrainie
W dobie rozwoju gospodarki rynkowej w krajach takich jak Polska, Ukraina, Czechy, Słowacja i inne, które przechodzą transformację ustrojowa, dużą rolę zaczyna odgrywać sfera usług świadczonych przez różne podmioty gospodarcze. Polska to kraj z już zaawansowana gospodarką rynkową nadal boryka się z problemami funkcjonowania w sferze usług. Turystyka w tym zakresie jest jakby zwierciadłem odbijającym wszelkie niedociągnięcia w tej dziedzinie. Nadal więc jest zasadne analizowanie tych problemów pod kątem bardziej efektywnego wykorzystania środków i ludzi w sferze usług. W pracy przedstawiono pogłębioną analizę wpływu gospodarki rynkowej na rozwój turystyki socjalnej i produktu turystycznego w Polsce i na Ukrainie.
In the paper the problems of tourist market in former communist countries (such as: Poland, Ukraine, Czech Rep.. and Slovakia) has been presented. The main problem of tourist market analysis is segmentation of the market, and to identify on this market social tourist segment.