Tytuł pozycji:
Rola pracowników w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Kapitałowej Poczta Polska
W kreowaniu wartości zdaniem polskich przedsiębiorstw, coraz większego znaczenia nabierają wartości niematerialne. Jest to wynikiem rozwoju Gospodarki Opartej na Wiedzy wywierającej nacisk na jednostki organizacyjne, w celu skuteczniejszego wykorzystania kapitału intelektualnego. Zasoby jakie zawiera kapitał intelektualny powinny być racjonalnie gospodarowane by przyniosły odpowiednie rezultaty. Badania, które zostały przedstawione w artykule potwierdziły założenia teoretyczne, na temat istotności obszaru klienta i zasobów dla jednostek gospodarczych, który jest jedną ze składowych kapitału intelektualnego. Wyniki zaprezentowane w artykule wykazały, że prawie 87% badanych uważa za najistotniejsze dla prawidłowego rozwoju przedsiębiorstw w przyszłości zadowolenie klientów. Równie ważna zdaniem ankietowanych jest systematyczna praca nad utrzymaniem klientów. Kolejne czynniki, które zostały wymienione za bardzo ważne i mające wpływ na kształtowanie wartości w przyszłości badanych przedsiębiorstw to: image marki, wzrost rynku oraz liczba nowo pozyskanych klientów. Wynika z badań, że kapitał kliencki odgrywał i będzie odgrywać coraz większą rolę w budowaniu wartości jednostek gospodarczych.
People constitute organization-people who are creative, loyal, competent, engaged and open for learning processes. We need a manager to see, in these people, the future of the company and growth of its value, the manager who inspires, motivates, set objectives and thinks perspectively. Realization of personal function as an element of enterprises strategy became a priority for "Poczta Polska" Capital Group. "Poczta Polska" employee s code and coaching are elements of this strategy.