Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie układów sterujących opartych o sieć CANopen przeznaczonych dla pojazdów szynowych

Tytuł:
Badanie układów sterujących opartych o sieć CANopen przeznaczonych dla pojazdów szynowych
Autorzy:
Bocian, S.
Frączek, J.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
CANopen
sterownik PLC
układ symulujący sygnały wyjściowe (ciśnienia) rzeczywistego układu hamowania
PLC controller
simulator of output signals of braking system
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono koncepcję i przykłady badania układów sterujących przeznaczonych dla pojazdów szynowych. Koncepcja dotyczy głównie układów sterowania procesem hamowania, przy czym układy te pracują w ramach sieci komputerowej w standardzie CANopen. Koncepcja zakłada możliwość badania algorytmów sterujących w warunkach laboratoryjnych oraz badanie docelowych układów hamowania. Elementami sprzętowymi układu badawczego są odpowiednio oprogramowane komputer PC oraz sterownik PLC. Przedstawiono dwa przykłady zastosowania układu badawczego. Pierwszy z przykładów dotyczy badania właściwości algorytmu sterującego procesem hamowania przy użyciu dwóch sygnałów analogowych. Drugi przykład dotyczy układu symulującego sygnały wyjściowe (ciśnienia) rzeczywistego układu hamowania.
The conception and the examples of testing the control systems intended to the rail vehicles are presented in this work. The conceptions mainly concerns the systems controlling the braking process, by what these systems work in the range of the computer network in the CANopen standard. This conception assumes the possibility of testing the algorithms controlling in the laboratory conditions and testing the target braking systems. The equipment elements of the testing system are properly programmed the PC computer and the PLC controller. Two examples of using the testing system are presented. The first of these examples concerns testing the characteristics of the algorithm controlling the braking process with using two analog signals. The second example concerns the system simulating the output signals (of pressure) of the real braking system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies