Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Performance based navigation and gnss / egnos system capabilities - enabler for better positioning and separation of aircraft and airport capacity improvements

Tytuł:
Performance based navigation and gnss / egnos system capabilities - enabler for better positioning and separation of aircraft and airport capacity improvements
Autorzy:
Malarski, M.
Banaszek, K.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
GNSS
Galileo
EGNOS
czas i położenie
PBN
time and positioning
separation minim
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents requirements of International Civil Aviation Organization (ICAO) for Performance Based Navigation and utilization of GNSS system. ICAO - RNP (Required Navigation Performance) and PBN are enablers for better positioning of the aircraft in TMA and separation minima allowing increase of capacity at the airside. Numerical values concerning range of tests based on ICAO requirements and integrity influence GNSS / EGNOS will be analyzed and evaluated taking into account the need for GNSS / EGNOS certification and future utilization in Poland. In 2010 EGNOS will become fully functional and operational European navigation system and will be used for approach and landing phases of flight enabling implementation of (minimum) RNP-0.3 requirements in TMA. GNSS/ EGNOS system installation and utilization on the airfield, using technical solution developed in the other projects, and as result of that in next phases of project will perform test and measurement of the flights and capacity analysis.
W artykule przedstawiono wymagania Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dla systemów / rozwiązań PBN Performance Based Navigation realizowanych z wykorzystaniem systemów nawigacji satelitarnej GNSS. Zasady ICAO - RNP (Required Navigation Performance) oraz PBN umożliwiają poprawę dokładności pozycjonowania statku powietrznego w przestrzeni oraz poprawę minimów separacji co prowadzić może do wzrostu pojemności części lotniczej lotniska i przestrzeni wokół lotniska. W pracy analizowana są wartości odnoszące się do dokładności wyznaczenia pozycji z użyciem systemów GNSS / EGNOS oraz spełnienie kryteriów określonych w procedurach certyfikacji w kontekście wpływu na wzrost pojemności lotniska poprzez zastosowanie mniejszych separacji pomiędzy statkami powietrznymi. W roku 2010 EGNOS stanie się operacyjnym systemem wspomagającym GPS i pozwoli na implementację dokładności wyznaczania pozycji lepszej niż RNP-0.3. Zainstalowanie i dopuszczenie do operacyjnego wykorzystania systemów GNSS / EGNOS na lotniskach, w czym pomogą metody wypracowane w ramach prowadzonych w tym zakresie projektów, pozwoli na przygotowanie analiz wzrostu pojemności wykonanych z użyciem opracowanej metodologii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies