Tytuł pozycji:
Wpływ koincydencji nierówności toru kolejowego na bezpieczeństwo przy małych prędkościach jazdy
W diagnostyce geometrii toru kolejowego jednym z bardziej skomplikowanych problemów jest wyznaczenie wartości granicznych pomierzonych nierówności toru oraz określenie wpływu ich jednoczesnego występowania na jednym mikro odcinku toru na bezpieczeństwo jazdy. W praktyce prowadzi to do wielu nieporozumień, szczególnie w czasie badania wypadków kolejowych, gdzie bardzo często pojedyncze przekroczenie odchyłki dopuszczalnej interpretowane jest jako jego przyczyna. W artykule omówiono zagadnienie koincydencji nierówności geometrycznych toru kolejowego przy małych prędkościach jazdy pociągu. Szczególna uwagę zwrócono na jednoczesne występowanie wichrowatości toru, przechyłki i nierówności poziomych na krótkim odcinku toru.
The diagnostics of railway track geometry one of the more complicated problems is to define the limits of measured irregularities track and determine the effect of their simultaneous occurrence in a micro-section of the track safety. In practice, this leads to many misunderstandings, especially during the study of railway accidents, which often exceed the single limit tolerances is interpreted as the cause. The article discusses the problem of irregularities of geometric coincidence railway track at low speed of the train. Particular attention was paid to the simultaneous occurrence of track twist, cant and horizontal irregularities on a short section of track