Tytuł pozycji:
Zastosowanie sytemu rozproszonego do wspomagania optymalizacji złożonych konstrukcji mechanicznych
Problem optymalizacji konstrukcji mechanicznych jest bardzo złoSony oraz z uwagi na wielość czynników mających wpływ na wynik niezwykle trudny do przeprowadzenia. W artykule autorzy zajmują się problemem optymalizacji masy pojazdów komunikacyjnych bazując na modelach elementów skończonych oraz elementów bryłowych, wykorzystując tolerancje projektowe elementów geometrycznych jako parametry wejściowe procesu optymalizacji. Stosując takie podejście wykazują iż najprostszą metodą przyspieszenia optymalizacji jest zrównoleglenie obliczeń poprzez zastosowanie systemu rozproszonego. W dalszej części artykułu zaprezentowany zostanie projekt takiego systemu.
The task of optimisation of mechanical construction is not a trivial one. While designing a new structure the need to satisfy a number of requirements on material strength, robustness, geometry and mass appear. Moreover the procedure of virtual prototyping requires a lot of time intended for necessary numerical simulations to be able to check sufficient number of design configurations. A way to overcome existing difficulties is the distribution of computation effort by parallel processing. In the paper such a system is presented. Presented work deals with the optimisation of finite element model of transport vehicle. Overall objective of undertaken task is minimization of vehicle's mass.