Tytuł pozycji:
Metodyka i wybrane wyniki badań symulacyjnych nowego wózka tramwajowego na tor 1000 mm
W artykule zamieszczono opis przyjętej metodyki badań oraz wybrane wyniki analiz symulacyjnych zachowania dynamicznego wózka nowej generacji dla tramwaju typu 805N. Omówiono przyjętą metodykę i przedstawiono wyniki obliczeń weryfikujących odpowiedzi dynamiczne wózka dla różnych wariantów toru i parametrów jego zużycia. W obliczeniach uwzględniono uproszczone analizy dynamiczne na podstawie wytycznych karty UIC 518, a także normy EN 14363:2005. Obliczenia przeprowadzono metodą symulacji komputerowej opartą o analizę dynamiki układów wielomasowych. W obliczeniach wykorzystano program SIMPACK, który jest pakietem oprogramowania inżynierskiego, przeznaczonego do modelowania i badań numerycznych układów mechanicznych z elementami podatnymi i tłumiącymi.
The article contains a description of the methodology of research and some results of simulation analysis of a new generation bogie for tram type 805N. The adopted methodology is discussed as well as simulation results that verify the dynamic response for different variants of worn track. The calculations also include a simplified dynamic analysis based relevant standards. The calculations were performed using a computer simulation based on the multibody system dynamics.