Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etyka jako narzędzie wspomagające zarządzanie ośrodkiem szkolenia kierowców

Tytuł:
Etyka jako narzędzie wspomagające zarządzanie ośrodkiem szkolenia kierowców
Autorzy:
Żuraw, P.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
etyka
zarządzanie
ośrodek szkolenia kierowców
ethics
management
driver training center
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest określenie roli etyki w procesie zarządzania ośrodkiem szkolenia kierowców. W artykule zdefiniowane jest pojęcie etyki ogólnej, etyki zawodowej w kontekście Kodeksu Etycznego Instruktora Nauki Jazdy. Autor podkreśla, że znajomość norm etycznych, które wynikają z kodeksu honorowego instruktorów, jest w środowisku branżowym znikoma. W przekonaniu autora, fakt ten wynika m.in. z niedostatecznej promocji kodeksu, jak również braku motywacji wśród nauczycieli jazdy do permanentnego samodoskonalenia zawodowego, kształtowania własnej osobowości, a tym samym rozwoju moralnego. W artykule udowadniana jest teza, że w czasach kryzysu gospodarczego, deprecjacji jakościowych standardów obsługi klientów, nadrzędnym celem przedsiębiorców prowadzących szkoły nauki jazdy, powinno być postępowanie zgodne z zasadami etycznymi. Etyka jest gwarancją rzetelności, uczciwości, a tym samym satysfakcji klientów (kursantów). Działania etyczne w tego rodzaju działalności mogą być również jedną z przyczyn kształtowania bezpiecznych postaw za kierownicą przyszłych kierowców
The aim of this article is to describe the role of ethics in the process of managing a driving school. The notion of general ethics, professional ethics in the context of the Driving Instructor`s Code of Ethics is defined in the article. The author emphasizes the fact that the knowledge of ethical standards which result from the instructors` code of honour, is slight in the trade environment. In the author`s conviction, this fact, among others, arises due to insufficient promotion of the code and the lack of motivation to constant professional self-improvement among driving instructors, shaping their personalities and thus moral development. In this article the thesis is proved that in days of economic crisis and qualitative standards of customer service depreciation, the superior aim of businessmen running driving schools should be conduct in accordance with ethical principles. Ethics is the guarantee of reliability, honesty and thus customers` (participants in the course) satisfaction. Ethical actions in this kind of activity may also be one of the causes of moulding safe attitudes of future drivers behind the wheel.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies