Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływy zmodyfikowanej warstwy wierzchniej czopa na warunki tarcia w łożysku ślizgowym

Tytuł:
Wpływy zmodyfikowanej warstwy wierzchniej czopa na warunki tarcia w łożysku ślizgowym
Autorzy:
Lubas, J.
Data publikacji:
2000
Słowa kluczowe:
właściwości tribologiczne
łożysko ślizgowe
tarcie mieszane
warstwa wierzchnia
surface layer
slide bearing
friction
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono wyniki badań pary kinematycznej czop-panew w warunkach tarcia mieszanego. W badaniach określono wpływ rodzaju obróbki powierzchniowej czopa, materiału panwi, obciążenia węzła ślizgowego i czynnika smarnego na zmianę wartości momentu tarcia i temperatury. Stwierdzono istotne różnice w przebiegu badanych wskaźników w funkcji zastosowanej obróbki powierzchniowej czopów.
In the article presented research result co-operation of kinematics pair pin-bearing under conditions of insufficient lubrication. In the research showed influence method of superficial tooling of journal, material of shelf bearing, charges of node sliding and lubricant factor on change of value and change of function moment of friction and temperature. The pins were sulfonitrided, burnished, sprayed and hardened. The materials of bearing were alloys L6 and L89. The kinematics pair was lubricated engine oils superol CC SAE 30 and selektol SD 20/W40. The research showed important influence of superficial tooling of journal on change moment of friction and temperature. The function of moment of friction had minimum and maximum value. We could determine the speeds of journal, which had minimum value of moment of friction. The researches showed important influence of lubricant factor. The lubricate oil selektol SD 20/W40 was better than oil superol CC SAE 30 (selektol oil used to lubricate of pair influence on reduction of moment of friction and temperature). The increase moment of friction and temperature determined the speed of journal and unit pressure too.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies