Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modyfikacja kompozytów ciernych związkami antykorozyjnymi

Tytuł:
Modyfikacja kompozytów ciernych związkami antykorozyjnymi
Autorzy:
Sierpacka, B.
Prot, T.
Szumniak, J.
Data publikacji:
2001
Słowa kluczowe:
modyfikacja
kompozyt cierny
korozja
inhibitor korozji
tarcie
zużycie
modification
frictional composites
corrosion
corrosion inhibitor
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca zawiera wyniki badań nad koncepcją wytworzenia kopozytów ciernych odpornych na korozję. Kompozyty o lepiszczu fenolowo-formaldehydowym modyfikowano kompleksami metaloorganicznymi a także Cr (w postaci kompleksów) zawartym w odpadach skór garbowania chromowego. Okazało się, że najlepsze charakterystyki tribologiczne uzyskano dla kompozytów z kompleksami organicznymi Zn i Cr - zarówno w postaci kompleksów organicznych jak i odpadach skórzanych. Natomiast laboratoryjne badania odporności korozyjnej pozwoliły stwierdzić, że najskuteczniejszym inhibitorem korozji w kompozytach ciernych okazał sie chrom zawarty w odpadach skóry garbowanej chromowo. Ich dodatek pozwala na dłuższą i efektywniejszą pracę układu hamulcowego samochodu w polskich warunkach atmosferycznych.
The paper contains examination results concering conception of frictional composites resistance to corrosion production. Composites of phenol-formaldehyde binder were modified with metal-organic complexes as well as with Cr (in complexes) existing in scraps of chrome tanned leather. It was proved that the best tribological characteristic were obtained for compositeswith organic complexes of Zn and Cr in the from of organic complexesas well as in leather scraps. Corrosion resistance tests made in laboratory showed that chrome existing in scraps of chrome tanned leather was the best corrosion inhibitor in frictional composites. Addition of above scraps enables longer and more efficient work of car brake system in Polish climatic condition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies