Tytuł pozycji:
Real-time control for a magnetorheological shock absorber in a driver seat
The paper summarizes the author's research study on real-time control of a magnetorheological shock absorber (MRA) in a driver seat. The performance of the MRA for vibration and shock isolation of the driver seat was investigated experimentally in open loop and feedback system configurations. Real-time controllers for MRAs with on-off} and continuously variable control schemes were developed in the integrated design and control environment of MATLAB/Simulink. The sensors used in experiments were tested to see how reconstructed velocity signals should affect output signals of the controllers to the MRA.
Artykuł podsumowuje badania autora dotyczące sterowania w czasie amortyzatora magnetoreologicznego (MR) w fotelu kierowcy. Wykonano eksperymenty, któch celem było zbadanie skuteczności amortyzatora do tłumienia drgań i wstrząsów w otwartym i zamkniętym układzie sterowania. Regulatory czasu rzeczywistego typu dwupołożeniowego i ciągłego dla amortyzatora zrealizowano w zintegrowanym środowisku projektowania i sterowania MATLAB/Simulink. Przeprowadzono testy, obrazujące wpływ odtworzonych na podstawie sygnałów uzyskanych z czujników przemieszczenia i przyspieszenia sygnałów prędkości na sygnały wyjściowe regulatorów.