Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strength analysis of the floating dock-ship system

Tytuł:
Strength analysis of the floating dock-ship system
Autorzy:
Bogdaniuk, M.
Górecki, Z.
Puch, W.
Data publikacji:
2004
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper critacally presents the requirements included in the provisions set forth by the classification societes with regard to the floating docks' strength. The structure of a typical floating dock and the proposed FEM model in the form of a spatial framework to assess the stresses both in the dock and hull of a docked ship have been described. The findings of FEM analysis of the internal forces and stresses in the hull of the dock of the support length of 255 m loaded with the weigth of the bulk carrier (of the length between perpendiculars of 252 m) and its dock-state mass around 20,900 t have been presented. The effect of such factors as: balancing ballast distribution in the dock tanks; flexural rigidness of the ship bottom; increased unitary mass of the engine room area compared to the other part of the hull; lowering of a timber substructure in some keel blocks; on the values of the reactive forces in the keel blocks as well as the stresses has been shown.
W artykule przedstawiono krytycznie wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych dotyczące wytrzymałości doków pływających. Opisano konstrukcję typowego doku pływającego oraz proponowany model MES w formie ramy przestrzennej do szacowania naprężeń w doku i w kadłubie dokowanego statku. Przedstawiono wyniki analizy MES sił wewnętrznych i naprężeń w kadłubie doku o długości podporowej 255 m, obciążonego ciężarem masowca o długości między pionami 252m, o masie w stanie dokowym 20900 t. Pokazano wpływ na wartości sił reakcji w kilblokach i naprężenia takich czynników jak: rozłożenie balastu wyrównawczego w zbiornikach doku; sztywność na zginanie dna doku; zwiększona masa jednostkowa rejonu maszynowni statku w porównaniu do pozostałej części kadłuba; obniżenie wysokości podbudowy drewnianej na niektórych kilblokach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies