Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

3D optimisation problem of the ship hull structure by the genetic algorithm

Tytuł:
3D optimisation problem of the ship hull structure by the genetic algorithm
Autorzy:
Sekulski, Z.
Jastrzebski, T.
Data publikacji:
1999
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A continuation of the former authors' work on the Genetic Algorithm application in the domain of ship hull structure design is presented in the paper. The extension of the developed optimisation procedure from 2D to 3D problem is described taking into consideration the mid-ship structure of a fast craft of catamaran type. The dimensions of structural members such as plates, stiffeners and web frames as well as their spans and spacings were chosen as the design variables. The crossover operator with random number of cutting points was proposed in the methodology. The fitness function was based on loads and strength criteria according to classification rules. The additional constraints were introduced due to the fabrication and standardisation reasons. The results of study proved that the developed methodology of GAs and the corresponding computer code present an effective tool in solving the two and three dimension optimisation problems of a ship structure.
W artykule przedstawiono kontynuację wcześniejszych prac autorów, dotyczących zastosowania algorytmów genetycznych w projektowaniu konstrukcji okrętowych. W pracy rozważono zastosowanie opracowanej wcześniej optymalizacyjnej procedury projektowej do rozwiązania problemu w przestrzeni 3D dotyczącego sekcji blokowej śródokręcia szybkiego katamaranu. Jako zmienne projektowe przyjęto wymiary elementów konstrukcyjnych - płyt, usztywnień i ram oraz ich rozpiętości i odstępy. W metodzie zaproponowano operator krzyżowania z losową liczbą punktów cięcia chromosomów. Funkcję celu sformułowano uwzględniając wymagania obciążeń i kryteria wytrzymałościowe proponowane przez przepisy klasyfikacyjne. Wprowadzono dodatkowe ograniczenia uwzględniając wymogi wykonawstwa i normaliza- cji. Uzyskane wyniki wskazują, że opracowana metoda optymalizacji wykorzystująca algorytmy genetyczne oraz program komputerowy mogą stanowić efektywne narzędzie pomocne w rozwiązywaniu dwu i trójwymiarowych problemów optymalizacji konstrukcji okrętowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies