Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical Studies of Bluff-Body Stabilized Lean Premixed Flame Based Combustor

Tytuł:
Numerical Studies of Bluff-Body Stabilized Lean Premixed Flame Based Combustor
Autorzy:
Mishra, D. P.
Singh, H. J.
Data publikacji:
2010
Słowa kluczowe:
bluff body
flame based combustor
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present research deals with numerical simulation of premixed flow inside the bluff body flame stabilized combustor. The effect of variation of co-flow velocity on important flow quantities such as radial velocity, static pressure, static temperature, turbulent kinetic energy, turbulence and dissipation rate have been studied thoroughly for reacting flow. Besides this, flame shape is identified with the help of temperature contours which indicates that the flame length becomes short with high co-flow velocities. It was found out that re-circulation length reduces significantly by 21.73 % as the co-flow velocity was increased. A comparison between turbulent kinetic energy for the co-flow velocity of 1.25 and 2.5 m/s shows that re-circulation zone becomes more compact and strengthened for higher co-flow velocities leading to more dissipation. Comparison between isothermal and reacting flow has been carried out for all the flow properties.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies