Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znowelizowane wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radarowych urządzeń statkowych. Część I. Wymagania dotyczące zasad prezentacji sygnału wizyjnego, układów pomiarowych oraz możliwości wykrywczych i dokładności wskazań

Tytuł:
Znowelizowane wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radarowych urządzeń statkowych. Część I. Wymagania dotyczące zasad prezentacji sygnału wizyjnego, układów pomiarowych oraz możliwości wykrywczych i dokładności wskazań
Autorzy:
Wawruch, R.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
nawigacja
IMO
radary
navigation
radars
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
6 grudnia 2004 roku Międzynarodowa Organizacja Morska (International Maritime Organisation — IMO) przyjęła znowelizowane wymagania techniczno-eksploatacyjne dla statkowych urządzeń radarowych. Dotyczą one wszystkich urządzeń, które będą instalowane na statkach morskich po 30 czerwca 2008 roku, niezależnie od częstotliwości ich pracy, rodzaju zastosowanego wskaźnika oraz typu i wielkości statku na którym mają być umieszczone. Zalecenia te zastąpią aktualnie obowiązujące wymagania techniczno-eksploatacyjne dla radarów nawigacyjnych, urządzeń do automatycznego prowadzenia nakresów radarowych (ARPA), automatycznych urządzeń śledzenia ech radarowych (ATA) i elektronicznych urządzeń nakresowych (EPA). Artykuł prezentuje znowelizowane wymagania w zakresie zasad prezentacji sygnału wizyjnego, układów pomiarowych oraz możliwości wykrywczych i dokładności wskazań. Pozostała część wymagań odnosząca się do układów śledzących, zasad prezentacji informacji z AIS i map elektronicznych oraz wymaganej dokumentacji producenta, zostanie przedstawiona w drugiej części artykułu.
International Maritime Organization (IMO) adopted novelized performance standards for ship’s radar equipment at 6 December 2004. They refer to all radar installations which will be placed on bard of sea going vessel on 1 July 2008 or later, independently of the frequency band in use, type of display unit and type and size of ship, superseding all previous standards for navigational radar, automatic radar plotting aid (ARPA), automatic tracking aid (ATA) and electronic plotting aid (EPA). Paper presents novelized standards in the scope relating presentation of video signal, measuring devices, detection possibilities and accuracy of indication The rest of requirements relating tracking functions, principle of presentation of information from AIS and electronic charts and required manufacturer’s documentation will be presented in the second part of the article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies