Tytuł pozycji:
Analiza MES zmian warunków ULS układu złożonego z: budynku usytuowanego w pobliżu krawędzi zbocza przydrożnego i podłoża gruntowego oraz modernizowanego obiektu drogowego
W pracy zawarto wyniki symulacji numerycznych w programie Z_Soil. Przedstawiono analizy zachowania się skomplikowanego i rozbudowanego rzeczywistego układu: (a) budowla usytuowana przy krawędzi zbocza – (b) podłoże gruntowe – (c) elementy zabezpieczenia skarpy przydrożnej – (d) obciążenia generowane przez modernizowaną drogą ekspresową. Postawione zadanie wymagało przedstawienia koncepcji rozwiązania problemu geotechnicznego zdefiniowanego globalnie jako problematyka zabezpieczenie stateczności skarp i zboczy. Przeprowadzono globalne i lokalne analizy i obliczenia według stanów granicznych (GEO) i (STA) oraz (ULS). Analizowane zagadnienie ma na celu określenie wpływu metody i technologii realizacji modernizowanej drogi S7 (Zakopianka) na stateczność układu sąsiadującej skarpy przydrożnej i zmiany stanu granicznego (ULS) budowli zlokalizowanych na koronie skarpy w bezpośrednim sąsiedztwie realizowanej inwestycji.
The work contains the results of numerical simulation in Z_Soil. The result of carried out analysis, for the behaviour of complicated and sophisticated the layout of the: (a) building constructed near the edge of the slopes – (b) subsoil – (c) roads slope reinforced elements - (d) the loads generated by modernize express road, was shown. The main task require a presentation of the concept of the geotechnical problem which was defined globally as the issue of the slope stability. The global and local analysis and calculation for (GEO), (STA) and (ULS) were carried out. The aim of the analyzed issue is determine the impact of methods and technology implementation of the modernized S7 road (Zakopianka), on the road slope stability and changes of the ultimate limit state (ULS) for buildings that was located on the top of slope in the direct neighborhood of the undertaken road modernization.