Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SLF activities on damage stability verification of oil, chemical and gas tankers

Tytuł:
SLF activities on damage stability verification of oil, chemical and gas tankers
Autorzy:
Szozda, Z.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
stateczność awaryjna tankowców
oceana stateczności
działalność SLF
damage stability of tanker
stability assessment
SLF activities
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper addresses the problem of verification of damage stability requirements of tank ships prior to departure. The surveys conducted by some IMO Member Governments show that a considerable number of tank ships sail in loading conditions different from those contained in approved stability booklets and furthermore the masters have no means to check compliance with relevant damage stability criteria prior to departure. In this context the Sub-Committee on Stability and Load Lines and on Fishing Vessels Safety (SLF) was tasked by the Maritime Safety Committee (MSC) to consider the matter and to elaborate proper guidelines for verification of damage stability criteria for tankers. It was decided that the guidelines would address both design and operational issues. The paper considers the current state of the Sub-Committee's work and in particular the terms of reference for Intersessional Correspondence Group established at SLF 53 in January 2011.
W artykule poruszono problemy weryfikacji wymagań dotyczących stateczności awaryjnej tankowców przed wyjściem w morze. Badania przeprowadzone przez niektóre kraje, będące członkami IMO, wykazały, że znacząca liczba tankowców pływa w stanach załadowania odbiegających od tych, które są zawarte w Informacji o stateczności dla kapitana oraz, że kapitanowie nie mają środków, którymi mogliby się posłużyć, aby sprawdzić przed wyjściem w morze, czy spełnione są odpowiednie kryteria stateczności awaryjnej. Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (MSC) zobowiązał Podkomitet ds. Stateczności, Linii Ładunkowych i Bezpieczeństwa Statków Rybackich (SLF) do rozważenia tego problemu i do opracowania odpowiednich wytycznych w sprawie oceny stateczności awaryjnej tankowców przed wyjściem w morze. Zadecydowano, że w wytycznych zostaną poruszone sprawy zarówno projektowe, jak i eksploatacyjne. Artykuł przedstawia aktualny stan prac Podkomitetu SLF w tym zakresie, a w szczególności wytyczne dla Międzysesyjnej Grupy Korespondencyjnej, która została powołana w trakcie 53. Sesji SLF.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies