Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pojęcie i istota umiejętności metodycznych kadry dowódczej

Tytuł:
Pojęcie i istota umiejętności metodycznych kadry dowódczej
Autorzy:
Sikorski, M.
Data publikacji:
2004
Słowa kluczowe:
kadra dowódcza
objekty militarne
wojsko
command staff
military objects
army
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W literaturze pedagogicznej umiejętności metodyczne są interpretowane w sposób dość różnorodny. Najczęściej opisuje się je z pozycji ogólnopedagogicznych i dydaktycznych, znacznie rzadziej od strony metodologicznego czy metodycznego przygotowania nauczycieli. Każdy dowódca jest nie tylko organizatorem i realizatorem wszelkich oddziaływań na podwładnych, ale także nauczycielem, instruktorem i wychowawcą. Ze względu na funkcje, jakie pełni, nie tylko naucza, ale także kształtuje poglądy i postawy. Dodając do tego specyfikę szkolenia w jednostkach marynarki wojennej oraz wymogi dyscypliny i gotowości bojowej, może się okazać, że w pełni uzasadnione jest umacnianie i rozwijanie odpowiednio wyspecjalizowanych nauk humanistycznych, ukierunkowanych na kształtowanie umiejętności metodycznych dowódców. W obszarze ich zainteresowań powinny znaleźć się wszystkie zagadnienia pedagogiczne, psychologiczne, socjologiczne oraz z teorii komunikowania społecznego i obszaru dydaktyki innowacyjnej, które umożliwią kadrze dowódczej funkcjonowanie w ciągle zmieniającej się rzeczywistości szkoleniowej.
In pedagogy literature, training methodology related skills are interpreted in a variety of ways. Most often they are described in general pedagogy or didactic terms. They are less frequently considered from the point of view of methodology or methodology based skills of teachers. Each commanding officer is not only an orgainizer and executioner of the activities affecting subordinates but also a teacher and instructor. Owing to his/her function he/she not only trains but also shapes views and attitudes. Taking into consideration the conditions of training in the navy as well as discipline and combat readiness requirements it may appear that it is justifiable to conduct investigations in specialized areas of knowledge directed at building training methodology related skills in commanding officers. These should include all the issues concerned with pedagogy, psychology, sociology, theory of social communication, and innovative didactic which are connected with helping commanding officers function in constantly changing training realities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies