Tytuł pozycji:
The analysis of functional parameters and modification of steering algorithms in vector control converter drive with an induction motor
In the paper, the research results and the actual simulations of an induction motors operation for cooperating with a vector control converter systems, for different steering configurations and control algorithms have been presented. The results have been verified both on the laboratory and the industrial applications grounds.
Przedmiotem rozprawy jest analiza struktur i algorytmów sterowania zaawansowanych napędów przekształtnikowych w wybranych zastosowaniach przemysłowych. Praca była realizowana na gruncie symulacji komputerowych, jak również aplikacji technologicznych. Analizowanym przekształtnikiem był SIMOVERT MASTERDRIVES VECTOR CONTROL firmy SIEMENS. Przeprowadzone badania oraz wykonane modyfikacje są efektem wieloletnich badań dotyczących zastosowania napędów tej serii w aplikacjach przemysłowych i były realizowane wieloetapowo. W pierwszym etapie, badania były realizowane na zbudowanym do tego celu stanowisku laboratoryjnym. Kolejny etap to współpraca z przemysłem i uczestnictwo autora w uruchamianiu kilku dużych aplikacji przemysłowych (suwnica dokowo-bramowa - Stocznia Szczecin, zwałowarka ZGOT - KWB Bełchatów). Umożliwiło to gruntowane zbadanie zaimplementowanych w napędzie komercyjnym rozwiązań fabrycznych zaproponowanych przez producenta urządzenia i potwierdziło potrzebę poszukiwania rozwiązań korygujących. Następny etap to opracowanie naukowej koncepcji modyfikacji polowo-zorientowanych struktur algorytmów sterowania w wybranych aplikacjach przemysłowych i ich weryfikacja praktyczna. Wyeliminowano pewne mankamenty urządzenia, wynikające z niedoskonałości rozwiązań powszechnie stosowanych we współczesnej technice napędowej. Przeprowadzone badania i wykonane modyfikacje oraz badania weryfikujące, potwierdziły przydatność zaproponowanych rozwiązań. Potwierdzono tezy pracy dotyczące modyfikacji, a zastosowana przez producenta strategia sterowania napędem, umożliwiła realizację własnych koncepcji projektanta, dając jednocześnie możliwość usunięcia mankamentów pojawiających się w trakcie eksploatacji napędu.