Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of functional parameters and modification of steering algorithms in vector control converter drive with an induction motor

Tytuł:
The analysis of functional parameters and modification of steering algorithms in vector control converter drive with an induction motor
Autorzy:
Jabłoński, M.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
napęd elektryczny
silnik indukcyjny
przekształtnik
algorytm sterowania
Simovert Masterdrives Vector Control
steering algorithms
electric drive
induction motor
converter
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper, the research results and the actual simulations of an induction motors operation for cooperating with a vector control converter systems, for different steering configurations and control algorithms have been presented. The results have been verified both on the laboratory and the industrial applications grounds.
Przedmiotem rozprawy jest analiza struktur i algorytmów sterowania zaawansowanych napędów przekształtnikowych w wybranych zastosowaniach przemysłowych. Praca była realizowana na gruncie symulacji komputerowych, jak również aplikacji technologicznych. Analizowanym przekształtnikiem był SIMOVERT MASTERDRIVES VECTOR CONTROL firmy SIEMENS. Przeprowadzone badania oraz wykonane modyfikacje są efektem wieloletnich badań dotyczących zastosowania napędów tej serii w aplikacjach przemysłowych i były realizowane wieloetapowo. W pierwszym etapie, badania były realizowane na zbudowanym do tego celu stanowisku laboratoryjnym. Kolejny etap to współpraca z przemysłem i uczestnictwo autora w uruchamianiu kilku dużych aplikacji przemysłowych (suwnica dokowo-bramowa - Stocznia Szczecin, zwałowarka ZGOT - KWB Bełchatów). Umożliwiło to gruntowane zbadanie zaimplementowanych w napędzie komercyjnym rozwiązań fabrycznych zaproponowanych przez producenta urządzenia i potwierdziło potrzebę poszukiwania rozwiązań korygujących. Następny etap to opracowanie naukowej koncepcji modyfikacji polowo-zorientowanych struktur algorytmów sterowania w wybranych aplikacjach przemysłowych i ich weryfikacja praktyczna. Wyeliminowano pewne mankamenty urządzenia, wynikające z niedoskonałości rozwiązań powszechnie stosowanych we współczesnej technice napędowej. Przeprowadzone badania i wykonane modyfikacje oraz badania weryfikujące, potwierdziły przydatność zaproponowanych rozwiązań. Potwierdzono tezy pracy dotyczące modyfikacji, a zastosowana przez producenta strategia sterowania napędem, umożliwiła realizację własnych koncepcji projektanta, dając jednocześnie możliwość usunięcia mankamentów pojawiających się w trakcie eksploatacji napędu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies