Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność biznesu
W artykule podjęto próbę przedstawienia istoty tożsamości i wizerunku przedsiębiorstwa. Pokazano czynniki, które wpływają na wizerunek oraz proces jego budowania. Przedstawiono rolę, jaką w tym procesie odgrywa społeczna odpowiedzialność biznesu. Przywołano także przykłady firm z sektora żywnościowego prowadzących działania w ramach społecznej odpowiedzialności. Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na następujące pytania: czy wizerunek może stanowić istotne źródło przewagi konkurencyjnej, jak przedsiębiorstwa z sektora żywnościowego powinny kształtować swoje strategie wizerunkowe, jaki wpływ na budowanie wizerunku firmy mają działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu.
This article attempts to present the essence of corporate identity and image. There are shown factors, which have an influence on company's image and its creation. Moreover, there is presented a role of corporate social responsibility in this process. As examples there are cited the cases of companies operating in the food sector connected with social responsibility. The article is an attempt to find the answer to the following questions: whether the image may be an important source of competitive advantage, how should the companies from food sector form their branding strategy, and what is the influence of the actions in respect of business social responsibility field on building of the corporate image.