Tytuł pozycji:
Optymalizacja parametrów pracy hydrostatycznego wieloźródłowego układu napędowego ze względu na wybrane kryteria
Dla układów napędowych wieloźródłowych, z hydrostatycznym przenoszeniem energii, w którym obciążenie jest zadane w postaci cyklu przedstawiono metodę określania optymalnych parametrów pracy silnika spalinowego jako pierwotnego źródła energii. Modele matematyczne elementów składowych układu otrzymano w oparciu o wyniki badań doświadczalnych. W wyniku analizy zostają określone funkcje sterowania jednostkami hydrostatycznymi: dla realizacji zadanego cyklu obciążenia, optymalnego ze względu na wybrane kryta np.: minimalne jednostkowe zużycie paliwa, minimalna emisja tlenku węgla lub tlenku azotu; ustabilizowanego punktu pracy silnika napędowego.
The paper presents the method for determining optimum peiformance characteristic of a IC Engine used as a primary source of energy applicable for multisource driving systems characterised by hydrostatic energy transfer where load is given in a form of cycle. Order to realise load cycle and a steady working point of a IC Engine which is optimum in respect to the select criterion e.g. minimum fuel consumption, the carbon monoxide (CO) and nitric oxides (NOx) content in the exhaust gasses, range of smokiness of exhaust gasses can be obtained.