Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Porównanie emisji dwutlenku węgla w rzeczywistych warunkach ruchu pojazdu z wartościami uzyskiwanymi w teście homologacyjnym na tle norm europejskich

Tytuł:
Porównanie emisji dwutlenku węgla w rzeczywistych warunkach ruchu pojazdu z wartościami uzyskiwanymi w teście homologacyjnym na tle norm europejskich
Autorzy:
Merkisz, J.
Andrzejewski, M.
Pielecha, J.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
badania drogowe
test homologacyjny NEDC
emisja dwutlenku węgla
zużycie paliwa
road tests
NEDC homologation test
CO2 emission
fuel consumption
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano zależności między wartościami emisji dwutlenku węgla uzyskanymi dla pojazdów samochodowych podczas przeprowadzania europejskich procedur dopuszczających je do ruchu po drogach, a wartościami emisji dwutlenku węgla uzyskanymi w rzeczywistych warunkach ruchu. Ponadto artykuł zawiera wyniki pomiarów zużycia paliwa przez pojazdy podczas ich normalnej eksploatacji w ruchu miejskim i pozamiejskim. Wyniki te porównano z wynikami otrzymywanymi w badaniach homologacyjnych pojazdów (przeprowadzanych zgodnie z wytycznymi europejskiego testu jezdnego NEDC) w zakresie emisji substancji szkodliwych w spalinach. W artykule zestawiono wyniki badań drogowych pojazdów samochodowych z danymi katalogowymi, podawanymi przez poszczególnych ich producentów. Analizie porównawczej poddano wartości obliczonej emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa przez poszczególne pojazdy. Badania wykonywano w rzeczywistych warunkach eksploatacji pojazdów na terenie miasta Poznania i w jego obrębie. Obiektami badań były samochody osobowe różnych klas, zarówno z silnikami ZI, jak i ZS. W pomiarach wykorzystano mobilną aparaturę do badań toksyczności spalin SEMTECH-DS firmy Sensors Inc., umożliwiającą rejestrację wartości stężeń poszczególnych związków szkodliwych w spalinach (za pomocą zestawu odpowiednich analizatorów) oraz zużycia paliwa.
The article presents the differences (dependencies) between the values of carbon dioxide emissions for motor vehicles obtained in carrying out European procedures which allow it to traffic on the roads, and the values of the carbon dioxide emissions obtained in real traffic conditions. Moreover, the article contains the results of measurements of fuel consumption by vehicles during their normal operation in urban and extraurban traffic. These results were compared with those obtained in the study vehicle approval (carried out in accordance with the guidelines of the European NEDC driving test) in the emission of harmful substances in exhaust gases. The article summarizes the results of road tests of vehicles with catalog data, given by various manufacturers. In the article were analyzed the values of the calculated carbon dioxide emissions and fuel consumption of individual vehicles. Tests were performed under real operating conditions of vehicles in the city of Poznań and within it. Objects of study were passenger cars of different classes with gasoline and diesel engines. In the measurements was used SEMTECH-DS from Sensors Inc. - a mobile equipment for testing the toxicity of exhaust, which allows registration of various concentrations of the pollutants in the exhaust (using a set of suitable analyzers) and fuel consumption.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies