Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania stanów pracy silników samochodów w warunkach symulujących ruch w miastach

W pracy przedstawiono wyniki badań empirycznych statycznych stanów pracy silników spalinowych samochodu osobowego i lekkiego samochodu ciężarowego (dostawczego) w warunkach ruchu w miastach. W pracy wprowadzono formalnie pojęcia warunków i stanu pracy silnika spalinowego. Przeprowadzono wyniki badań w testach jezdnych: miejskim UDC oraz - w celach porównawczych - pozamiejskim EUDC. Stany pracy silnika analizowano w dziedzinach wartości procesu, wyznaczając m.in. jednowymiarowe i dwuwymiarowe gęstości prawdopodobieństwa procesów prędkości obrotowej i momentu obrotowego. Stwierdzono znaczne różnice w wyznaczonych charakterystykach zarówno ze względu na warunki ruchu pojazdów, zdeterminowane rodzajem testu, jak i ze względu na analizowane procesy. Tak znaczne różnice właściwości stanów pracy silników spalinowych w różnych warunkach pracy pojazdów uzasadniają celowość coraz bardziej złożonego dostosowywania algorytmów sterowania procesów roboczych silników do warunków ich pracy.
The study presents the empirical research results of static operating conditions of internal combustion engines of passenger cars and light trucks (delivery vans) in traffic conditions in cities. The study formally introduced the concept of conditions and status of internal combustion engine. Results of researches were conducted in driving tests: urban UDC and - for comparison purposes - non-urban EUDC. Engine operating conditions were analyzed in the areas of process value, setting among others one-dimensional and two-dimensional probability density processes of speed and torque. Significant differences were found in the specified characteristics both because of traffic conditions, determined by the type of test, and because of the analyzed processes. Such significant differences in characteristics of engine work states in different vehicle operating conditions justify the purposefulness of more complex adjusting the control algorithms for the working processes of engines to their working conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies