Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of the influence of stabilization conditions of working filters on the sample mass of diesel particulates

Tytuł:
The analysis of the influence of stabilization conditions of working filters on the sample mass of diesel particulates
Autorzy:
Polivyanchuk, A. P.
Ignatov, O. R.
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
silnik o zapłonie samoczynnym
pomiar emisji
cząstki stałe
niepewność pomiaru
diesel engine
emissions measurements
particulate matter
accuracy of measurement
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the influence of the conditioning of filters used in the gravimetric measurement of particulate matter emission on the mass of the particles. The influence of the time of filter conditioning on the obtained results as well as the influence of the temperature of the sample before the filtering on the measurement uncertainty have been subjected to analysis. In the further part the influence of the ranges of temperatures of the filter conditioning on the mass of the PM sample have been determined as per the standardization for the tests of diesel engines fitted in passenger vehicles, heavy-duty vehicles and buses (regulation R-83 and R-49 respectively). In the final part recommendations have been formulated that allow a reduction of the measurement error.
W artykule przedstawiono wpływ warunków kondycjonowania filtrów używanych do pomiaru emisji cząstek stałych metodą grawimetryczną na masę próbki cząstek stałych. Analizie poddano wpływ czasu kondycjonowania filtrów pomiarowych na otrzymane wyniki oraz wpływ temperatury próbki przed filtrowaniem na niepewność pomiaru. Następnie przedstawiono wpływ zakresów temperatur kondycjonowania filtrów, zgodnych z dokumentami normalizacyjnymi dla badań silników o zapłonie samoczynnym montowanych w samochodach osobowych oraz ciężarowych i autobusach (kolejno regulamin R-83 i R-49) na masę próbki cząstek stałych. Na zakończenie artykułu sformułowano zalecenia, pozwalające zmniejszyć błąd pomiarowy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies