Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Study of particulate matter (PM) emission from single-cylinder diesel engine at multi-split injection

Tytuł:
Study of particulate matter (PM) emission from single-cylinder diesel engine at multi-split injection
Autorzy:
Balawender, K.
Woś, P.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
emisja cząstek stałych
przebieg wtrysku paliwa
emisja
silnik Diesla
particulate matter (PM) emission
common rail injection
fuel injection rate
emission
diesel engine
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents some results of PM emission obtained from a single cylinder, direct injection diesel engine equipped with common-rail injection system with fully free control signal changing. Injection rate shaping is limited only by dynamic properties of injector moving parts, but injection pressure can be adjusted from 60 up to 110 MPa. Investigations were made at a multi-split injection rate, i.e. three fuel doses, to determine an influence of different injection rates on PM emission. It was also noticed that comparing to engine operation with the standard in-line injection pump, combustion noise and exhaust smoke being the result of PM presence is significantly decreased.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies