Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stationary simulation tests of exhaust emission in dynamic tests for Diesel engines with various applications

Tytuł:
Stationary simulation tests of exhaust emission in dynamic tests for Diesel engines with various applications
Autorzy:
Chłopek, Z.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
silniki spalinowe
toksyczność spalin
emisja zanieczyszczeń
procedury badawcze
diesel engine
toxicity of exhaust gases
exhaust emissions
test procedures
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The significant problem of evaluation of effective properties of Diesel engines, including, among others, ecological properties, is adoption of conditions of engine operation corresponding to conditions of use in testing procedures. The paper presents examples of stationary tests simulating the American dynamic test, i.e. Heavy Duty-Diesel-Transient-Test (HD-D-T-T). An engine with self-ignition and direct injection was tested during dynamic tests, i.e. HD-D-T-T and during stationary tests simulating HD-D-T-T. Results of the tests were analysed. The authors found high sensitivity of results of ecological tests on engine properties to conditions of tests as well as criteria of similarity of engine test conditions to conditions of operation of the engines. It was found that in relation to Diesel engines with other than vehicle applications, i.e. which are less commonly used than in automotive industry, it is necessary to prepare statistics of the results of research test synthesis.
Istotnym problemem oceny użytkowych właściwości silników spalinowych, w tym m.in. właściwości ekologicznych, jest przyjęcie w procedurach badawczych warunków pracy silników, odpowiadających warunkom użytkowania. W artykule przedstawiono przykładowe testy statyczne symulujące amerykański test dynamiczny Heavy Duty-Diesel-Transient-Test (HD-D-T-T). Przeprowadzono badania silnika o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim w teście dynamicznym HD-D-T-T i w testach statycznych symulujących test HD-D-T-T oraz dokonano analizy wyników badań. Stwierdzono dużą wrażliwość wyników badań ekologicznych właściwości silników na warunki przeprowadzania badań, a zatem również na kryteria podobieństwa warunków badań silników do warunków ich eksploatacji. Stwierdzono, że w odniesieniu do silników spalinowych o zastosowaniach innych niż samochodowe, a więc o mniejszej powszechności zastosowania niż w motoryzacji, jest konieczne statystyczne opracowanie wyników syntezy testów badawczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies