Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The approximated dynamic vehicle characteristics constructed based on the driving tests

Tytuł:
The approximated dynamic vehicle characteristics constructed based on the driving tests
Autorzy:
Romaniszyn, K. M.
Wnęk, H.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
emisja spalin
ochrona środowiska
charakterystyki dynamiczne emisji
exhaust emissions
environment
dynamic exhaust emissions characteristics
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the issue of the construction of the fuel consumption and exhaust emissions dynamic characteristics based on the data obtained during the NEDC and FTP-75 driving tests. The results presented in the publication are based on the tests of a class C vehicle, performed in a certified exhaust emissions laboratory. The distributions of engine crankshaft accelerations as a function of its speed for both tests at 1-second intervals have been collated. At these points the measurements of the exhaust emissions were carried out. The authors described the conditions in which modal measurements of the fuel consumption and exhaust emissions in both tests were carried out. The results of the measurements were used for the construction of the approximated characteristics being the functions of velocity and acceleration of the engine crankshaft. Based on the obtained measuring results the approximated dynamic characteristics of the emissions of the four main exhaust components have been developed and the approximations were done with the use of the third order functions. An analysis of the obtained results has been performed and the authors presented the differences resulting from the construction of the above characteristics based on the combined data from the NEDC and FTP-75 tests and each of the tests separately. Moreover, the differences between the data obtained from the individual tests have been presented and evaluated graphically. The obtained results have been summarized and evaluated.
W publikacji przedstawiono zagadnienie budowy charakterystyk dynamicznych zużycia paliwa i emisji składników spalin, opierając się na danych pomiarowych uzyskanych z testów jezdnych NEDC i FTP -75. W artykule zaprezentowano wyniki badań konkretnego samochodu klasy C, przeprowadzonych w certyfikowanym laboratorium pomiarów toksyczności spalin. Zestawiono rozkład przyspieszeń wału korbowego silnika w zależności od jego prędkości kątowych dla obydwu testów w kroku, co jedną sekundę. W tych punktach prowadzono badania emisji drogowej składników spalin. Opisano warunki prowadzenia modalnych pomiarów zużycia paliwa i emisji składników spalin w obydwu testach. Wyniki pomiarów wykorzystano do budowy aproksymowanych charakterystyk będących funkcjami prędkości i przyspieszeń wału korbowego silnika. Na podstawie uzyskanych wyników opracowano aproksymowane charakterystyki dynamiczne emisji czterech podstawowych składników spalin przy aproksymacji funkcjami trzeciego stopnia. Przeprowadzono analizę uzyskanych wyników i zaprezentowano różnice wynikające z tworzenia wspomnianych charakterystyk na bazie połączonych danych z testów NEDC i FTP-75 i przy budowie tych charakterystyk na podstawie każdego z tych testów oddzielnie. Oceniono i zaprezentowano graficznie różnice danych uzyskiwanych z poszczególnych testów. Podsumowano i oceniono uzyskane wyniki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies