Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Simple model of a hybrid-electric propulsion system for an unmanned aerial vehicle

Tytuł:
Simple model of a hybrid-electric propulsion system for an unmanned aerial vehicle
Autorzy:
Orkisz, M.
Posiewała, W.
Wołoszyn, T.
Wygodnik, P.
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
hybrydowy zespół napędowy
bezzałogowy aparat latający
hybrid-electric propulsion system
unmanned aerial vehicle
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an attempt of building a simple virtual model of a hybrid-electric propulsion system meant for driving an UAV (unmanned aerial vehicle). The model of the propulsion system was built in Matlab-SIMULINK environment. The model presented in this paper is only a preliminary one being a conception for further development. It was based on static mechanical characteristics of both propulsive units - electric motor and piston engine, where the latter one is treated as a main unit, while the former one (electric motor) is a supporting device. The model is meant to enable estimating of energy demands of the propulsion system for a given stationary state of work. The paper contains preliminary results of simulations carried on the elaborated model.
W artykule zaprezentowano próbę zbudowania prostego modelu symulacyjnego hybrydowego zespołu napędowego, przeznaczonego do napędu BAL (bezzałogowego aparatu latającego). Model zespołu napędowego został zbudowany w środowisku Matlab-SIMULINK. W artykule zaprezentowano wstępny model, jako bazę do dalszego rozbudowania. Model oparty został o statyczne charakterystyki mechaniczne obu silników - elektrycznego i tłokowego. Silnik tłokowy z założenia ma spełniać rolę głównej jednostki napędowej, silnik elektryczny jest urządzeniem wspomagającym. Głównym przeznaczeniem modelu jest możliwość określania zapotrzebowania energetycznego całego układu, w przyjętym stacjonarnym stanie pracy. Praca zawiera wstępne wyniki symulacji, prowadzonych przy użyciu opracowanego modelu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies