Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Systemy informatyczne jako narzędzie dla zarządzania wiedzą - efekty i bariery

Tytuł:
Systemy informatyczne jako narzędzie dla zarządzania wiedzą - efekty i bariery
Autorzy:
Kisielnicki, J.
Data publikacji:
2002
Słowa kluczowe:
zarządzanie wiedzą
wiedza dla zarządzania
systemy informatyczne
knowledge management
knowledge for management
informatics systems
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie uzasadniona jest hipoteza, że zarządzanie wiedzą jest tylko wtedy możliwe, kiedy wspierane jest przez odpowiednią infrastrukturę zarządzania. Infrastrukturę tę stanowią takie elementy jak: sprzęt komputerowy, oprogramowanie, sieci do przesyłania danych. Rozwijając tą hipotezę stwierdzono, że właśnie rozwój systemów informatycznych a szczególnie powstanie zintegrowanych systemów informatycznych pozwala na stosowanie w praktyce gospodarczej zarządzania wiedzą. W opracowaniu zwrócono szczególną uwagę na następujące zagadnienia: -Wiedza dla zarządzania - typy i rodzaje oraz możliwości ich zapisu w bazie wiedzy, -Generacje systemów informatycznych ich powiązanie z podstawowymi typami wiedzy, -Rekomendacje wybranych narzędzi informatycznych dla wspomagania zarządzania wiedzą.
The paper contains a justified hypothesis that knowledge management is only possible when it is supported by an adequate infrastructure of management. This infrastructure is constituted by such elements as: hardware, software, networks for data transmission. Developing this hypothesis it is stated that the very development of information systems, and particularly emergence of integrated information systems, allows application of knowledge management in the economic practice. A particular attention is paid to the following issues in the paper: -Knowledge for management - types and sorts, and possibilities of their recording in the knowledge base. -Generations of the information systems, their connection with the basic types of knowledge. -Recommendations of the selected IT tools for assisting knowledge management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies