Tytuł pozycji:
Kreowanie przedsiębiorstwa wiedzy
Przedsiębiorstwa kreujące wiedzę to przedsiębiorstwa, które tworzą swoje strategie w oparciu o uczenie się a ich produktami są "produkty wiedzy". Cechuje je w sferze zarządzania "zarządzanie przez zmiany" w oparciu o logiczny inkrementalizm, ewolucyjne podejście do zmian i zdolność do podejmowania podwyższonego, ryzyka. Równocześnie w wyniku procesu uczenia się, przedsiębiorstwa te, podnoszą na coraz wyższy poziom swoje kluczowe kompetencje (core competences). W przedsiębiorstwach wiedzy można wyróżnić trzy modele procesów decyzyjnych: model oparty na kryteria z obszaru wiedzy, model administracyjny oraz model kolektywny.
Companies creating knowledge are companies establishing strategies on the basis of learning and their products are "products of knowledge". In the area of management they represent "management by changes" based on logical incrementalism, evolutionary approach to changes and the ability to assume higher risks. As a result of the process of learning those companies improve their core competencies. One may distinguish three models of decision-making processes in knowledge companies: the model based on knowledge-related criteria, the administrative model and the collective model.