Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of bio-depolymer fuel components on the exhaust emissions from diesel engines

Tytuł:
The influence of bio-depolymer fuel components on the exhaust emissions from diesel engines
Autorzy:
Swat, M.
Madej, K.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
silnik ZS
emisja spalin
paliwo bio-depolimerowe
diesel engine
exhaust emissions
bio-depolymer fuels
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The authors present the results of own research on the application of biofuels and depolymers and their mixtures with diesel fuel and the influence of this type of fueling on the exhaust emissions against standard fuel. The authors have observed that the application of bio-depolymer fuel (BIO+DEP)/20 does not deteriorate the engine operating parameters particularly in medium engine loads and speeds. The reduction of the PM emission generated by the diesel engines caused by the investigated bio-components and fuel depolymers occurs due to a reduction of the share of the INSOL fraction in the total mass of the emitted PM. The change in the combustion process when fueled with (BIO+DEP)/20 (caused by the compensative influence of the viscosity, density and an increase in CN in particular) also results in a reduction of the exhaust emissions of the outstanding exhaust components.
Przedstawiono wyniki własnych badań silnikowych nad zastosowaniem biopaliwa i depolimeru oraz ich mieszanin z olejem napędowym jako paliwa do silnika o ZS, a także wpływ tego typu zasilania na emisję substancji toksycznych w porównaniu do emisji przy zasilaniu paliwem standardowym. Stwierdzono, że zastosowanie paliwa bio-depolimerowego (BIO+DEP)/20 nie pogarsza parametrów eksploatacyjnych silnika, zwłaszcza w zakresie średnich obciążeń i prędkości obrotowych. Ograniczenie poziomu emisji cząstek stałych w spalinach silnika o ZS przez badane biokomponenty i depolimery paliwowe odbywa się prawdopodobnie głównie dzięki redukcji udziału frakcji nierozpuszczalnej INSOL w całkowitej masie emitowanych cząstek stałych. Zmiana procesu spalania przy zasilaniu paliwem (BIO+DEP)/20 (przez kompensacyjny wpływ lepkości i gęstości a zwłaszcza wzrost LC) powoduje również ograniczenie emisji pozostałych, toksycznych składników spalin.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies