Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena przydatności standardowych stanowisk rolkowych do badań skuteczności działania hamulców ciągników rolniczych

Tytuł:
Ocena przydatności standardowych stanowisk rolkowych do badań skuteczności działania hamulców ciągników rolniczych
Autorzy:
Bocheński, C.
Lozia, Z.
Wolff, A.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
maszyny rolnicze
hamulce
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia wyniki analizy własności układu pojazd-stanowisko rolkowe do badań hamulców. Wykorzystano model matematyczny oraz program symulacyjny zjawisk quasi - statycznych zachodzących w badanym układzie. Przeprowadzono symulacje badań skuteczności działania hamulców dla danych odpowiadających trzem całkowicie obciążonym pojazdom:samochodom osobowym: FSO Polonez, Fiat Cinquecento oraz ciągnikowi rolniczemu Ursus 914. Dane stanowiska rolkowego odpowiadały konstrukcji krajowej. Wyniki obliczeń wskazują na poprawność doboru parametrów geometrycznych stanowiska rolkowego w odniesieniu do hamulców samochodów FSO Polonez i Fiat Cinquecento. W przypadku ciągnika rolniczego Ursus 914 nie jest możliwa ocena skuteczności działania hamulców na wspomnianym stanowisku. Wykorzystując model matematyczny i program symulacyjny, zbadano wpływ wybranych parametrów geometrycznych stanowiska rolkowego na jego zakres pomiarowy w przypadku ciągnika rolniczego Ursus 914. Oceniono wpływ rozstawu poziomego osi rolek, wzniosu tylnej rolki oraz promienia rolek. Otrzymane wyniki wskazują na możliwość zmian zakresu pomiarowego stanowiska rolkowego przez dobór innych niż standardowe parametrów geometrycznych. Część z nich jest trudna do realizacji ze względu na ograniczenie uniwersalności stanowiska lub niezbędną komplikację jego budowy (zmienny rozstaw rolek, płyta podpierająca między rolkami). Wykorzystany w pracy model symulacyjny umożliwia badania wpływu parametrów geometrycznych stanowiska i pojazdu na zakres mierzonych sił hamowania (intensywność hamowania). Poza tym możliwa jest ocena sposobu napędu (tylko na tylną, tylko na przednią oraz na obie rolki) oraz wpływu zewnętrznego dociążenia kół osi badanej.
The paper presents a theoretical analysis of interaction between an agriculture tractor and a standard roll-stand for testing braking systems. A mathematical model together with a simulation programme for the determination of forces was developed. The design of the tractor braking system does not allow testing it on standard stands. Recommendations for changes in testing stand parameters are also given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies