Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling of a light aircraft asymmetrical touchdown

Tytuł:
Modelling of a light aircraft asymmetrical touchdown
Autorzy:
Błaszczyk, P.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
światła samolotu
modelowanie świateł samolotu
lądowanie asymetryczne
samoloty
aircraft lights
aircraft lights modelling
asymmetrical touchdown
aircrafts
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Main objective of this paper is to develop the mathematical model and to find the aircraft landing characteristics from the numerical simulation. The asymmetrical touchdown is considered. The full, light aircraft dynamics in-flight model including gear and tire models will be presented. The equations of motions are obtained from the balance of momentum theorem and the balance of the moment of momentum theorem. Aerodynamic forces are determined basing on linear quasi-stationary aerodynamics model. Tire forces and moments are described by linear algebraic equations for stationary, and by linear differential equations for nonstationary model. Various stationary and nonstationary massless tire models are described. The presented mathematical model of aircraft can be used to calculate continuous time histories during the aircraft asymmetrical touchdown and also finding the stability of taxiing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies