Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The peculiarities of the very large commercial transport of poliplane scheme

Tytuł:
The peculiarities of the very large commercial transport of poliplane scheme
Autorzy:
Samoilovich, O.
Podobedov, V.
Data publikacji:
1999
Słowa kluczowe:
ekonomia transportu
aerodynamika
commercial transport
aerodynamics
poliplane scheme
aerodynamic planes
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
At that paper the possibility and efficiency of Long Range Ultra High Capacity Passenger aircraft design using the multiplane wing lifting system is investigated on the basis of Jukovsky Military Air Academy and Moscow State Aviation Institute work. The main peculiarity of "polyplane" layout configurations is the fact that aerodynamic planes are joined in tethraedal consoles and have high strengthens and stiffness in all direction of loads which results in practical independence of the relative structure weight from the aircraft's take off weight. And besides such layout configuration allows to decrease the induced drag of aircraft. The conclusion can be made that the advantages of the "polyplane" configuration can be realized at high values of aircraft's take off weight - 400...500 tonns.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies