Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena stanu naprężeń własnych w elementach nawierzchni kolejowej

Tytuł:
Ocena stanu naprężeń własnych w elementach nawierzchni kolejowej
Autorzy:
Kukulski, J.
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
nawierzchnia kolejowa
elementy stalowe
naprężenia własne
railway surface
residual stress
steel construction elements
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Naprężenia własne są uważane cz ęsto za jedną z przyczyn przyśpieszania rozwoju uszkodzeń w elementach rozjazdów kolejowych i mniejszej wytrzymałości zmęczeniowej stalowych części nawierzchni kolejowej i elementów taboru. W pracy przedstawiono wyniki pomiarów naprężeń własnych w elementach nawierzchni kolejowej, a także wyniki analizy numerycznej umożliwiającej komputerową symulację procesu gięcia.
It is believed that the fatigue crack growth in railway rails is greatly influenced by the residual stress states. The paper presents results measurements of residual stresses in components of railway surfaces. The paper presents additionaly results a simulation of the proces of transverse bending and as a final effect - residual stresses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies