Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ regulacji i stanu technicznego aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego na zadymienie spalin

Tytuł:
Wpływ regulacji i stanu technicznego aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego na zadymienie spalin
Autorzy:
Kordos, P.
Sarnowski, C.
Droździel, P.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
aparatura wtryskowa
silnik wysokoprężny
zadymienie spalin
spaliny
injection equipment
compression-ignition engine
diesel engine
oil engine
smokiness exhaust gas
exhaust gas
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych zmierzających do oceny wpływu stanu technicznego i regulacji wtryskiwaczy na zadymienie spalin silnika. Obiektem badań był silnik 4C90. Badania przeprowadzono dla różnych warunków pracy silnika (prędkość obrotowa, obciążenie), wykorzystując przy tym specjalnie przygotowane wtryskiwacze o różnym stanie technicznym. Rejestrowano zadymienie spalin jak również typowe parametry pracy silnika oraz ciśnienie indykowane. Przeprowadzone badania i uzyskane wyniki potwierdzają bardzo duży wpływ stanu technicznego i regulacji wtryskiwaczy na przebieg procesu roboczego w silniku o zapłonie samoczynnym. Pomimo symulacji uszkodzeń wtryskiwacza tylko w jednym cylindrze stwierdzono znaczący wpływ, szczególnie regulacji ciśnienia otwarcia wtryskiwacza na zadymienie spalin badanego silnika.
The paper presents some experimental results oriented towards assessment of influence of technical conditions and regulation of injectors on the combustion process of indirect injection diesel engine. The research was done using 4C90 diesel engine for various engine speeds and loads, using injectors of different technical conditions and regulated for different injection pressures. Smokiness exhaust gasses and typical engine operating parameters were recorded as well as indicated pressure in combustion chambers.Results have shown, that quality of fuel injections in terms of injection pressure and technical conditions of injectors is a key factor influencing quality of smokiness exhaust gasses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies