Tytuł pozycji:
The 3D crash responce of a car body space frame
The paper presents new Object Oriented formulation of the FE algorithm that encompasses traditional FE elements, Super Elements, experimental data, codes of practice and rigid body mechanics in a single calculation environment. The new formulation is implemented in a software for dynamic crash simulation of an arbitrary 3D trame structure discretized into Superbeam Elements and subjected to large dynamic crash loadings. The paper presents basics of the general algorithm and element formulation. The theoretical part is followed by the discussion of benchmark tests and results of application of the new code to real word structures.
Artykuł przedstawia nowe sformułowanie i nową implementację metody elementów skończonych oparte na technice programowania zorientowanego obiektowo. Metoda ta pozwala na efektywne łączenie w jednym programie różnych modeli typowych dla obliczeń inżynierskich poczynając od rozwiązań analitycznych i przybliżonych poprzez metody doświadczalne i modele oparte na rozwiązaniach unormowanych w normach konstrukcyjnych do superelementów i klasycznych elementów skończonych. W pracy predstawiono podstawowe elementy sformułowania metody i implementacji w programie komuterowym do obliczania duzych deformacji cienkościennych przestrzennych ram samochodowych poddanych obciążeniom dynamicznym. Omówiono również wyniki obliczeń dla kilku typowych elementów konstrukcyjnych nadwozia.