Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka oceny efektywności eksploatacyjnej systemu pilot-samolot w sytuacjach awaryjnych

Tytuł:
Metodyka oceny efektywności eksploatacyjnej systemu pilot-samolot w sytuacjach awaryjnych
Autorzy:
Rypulak, A.
Orkisz, M.
Data publikacji:
1998
Słowa kluczowe:
awionika
samolot
pilot
parametry lotu
awaria
avionics
aircraft
flight parameters
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W referacie przedstawiono metodykę określania efektywności eksploatacyjnej systemu jaki podczas lotu tworzą pilot i sterowany przez niego samolot po zaistnieniu zaburzeń wywołujących gwałtowne zmiany parametrów lotu samolotu. Metodyka ta opiera się na zasymulowaniu lotu samolotu sterowanego przez pilota po zaistnieniu sytuacji awaryjnej. Wynikiem symulacji są zmiany parametrów lotu samolotu wykorzystywane do określenia prawdopodobieństwa wykonania zadania lotniczego. Do budowy modelu układu pilot - samolot wykorzystano model dynamiki samolotu TS-11 oraz model pilota, liniowy o stałych parametrach. Strukturę oraz wartości parametrów statystycznego modelu pilota określono na podstawie przeprowadzonej identyfikacji przy wykorzystaniu zarejestrowanych na symulatorze lotu samolotu TS-11 przebiegów zmian parametrów lotu dla wybranych sytuacji awaryjnych.
Methodology for determination of the operation efticiency of the system that consists of the pilot and controlled aircraft after disturbances appearance that cause violent changes of flying parameters is given in the work. The methodology based on the flight simulation of an airplane controlled by pilot after appearance of emergency situation in flight. The result of the simulation are changes of aircraft flight parameters that are used to determine probability of flight mission performing. Both, model of TS-11 aircraft dynamics and linear pilot's model with constant coefficients were used for building the pilot - aircraft model. Pilots' model was choosen as the one of three that were analized in work. Structure and the value of parametrs for statistic pilots' model were determined as a result of identitication that was made using flight parameters recorded on TS-11 flight simulator in choosen emergency situations. The metod that was presented may be used in pilot training as well as in crash analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies