Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Planowanie przebiegu linii transportu zbiorowego w oparciu o kryterium dostępności

Tytuł:
Planowanie przebiegu linii transportu zbiorowego w oparciu o kryterium dostępności
Autorzy:
Gadziński, J.
Bul, R.
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
dostępność
transport publiczny
G/S
accessibility
public transport
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zmiana postrzegania roli transportu publicznego oraz postępujące procesy urbanizacyjne w polskich miastach sprawiają, że rozwój sieci tramwajowych i autobusowych staje się obecnie priorytetem. Wydaje się, że jednym z kluczowych elementów mogących przyczynić się do wzrostu liczby pasażerów, jest w szczególności poprawa dostępności. Celem artykułu jest ukazanie możliwości wykorzystania miar dostępności w procesie planowania rozwoju sieci transportu zbiorowego na obszarach zurbanizowanych. Za obszar analiz wybrane zostało osiedle Świerczewo położone w południowej części Poznania. Przeprowadzone analizy pokazują, że dzięki zastosowaniu proponowanej metodyki możliwe jest wskazanie najkorzystniejszego przebiegu linii autobusowej. Warto więc wykorzystać tego typu badania przy podejmowaniu decyzji o kierunkach rozwoju sieci transportowych.
The changing role of public transport in Polish cities and contemporary urbanisation processes seem to be the most important reasons of the rapid development of bus and tram networks in last years. Especially, some improvements in accessibility level are recognized as key factors, which could attract new passengers. Therefore, the main aim of this article is to present a methodology based on accessibility measures which could be used in the process of planning the development of public transport network. Świerczewo district in southern part of Poznań was adopted as an research area. Conducted analyses showed that proposed method could help in the selection of optimal bus line and stops location. The conclusion is that such an objective approach should be taken into account when the decisions on the future of public transport networks will be made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies