Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Audyty architektoniczne jako narzędzie kreowania dostępności obiektów uczelni na przykładzie wybranych domów studenckich Politechniki Łódzkiej

Autorki podjęły temat dotyczący badania dostępności architektonicznej wybranych domów studenckich Politechniki Łódzkiej w celu oceny skuteczności powszechnych narzędzi audytowych opartych na ewaluacji w formie kwestionariusza. W artykule starano się odpowiedzieć na pytanie, czy wysiłek podejmowany w ramach projektów grantowych finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego, wkładany w ulepszenie dotychczasowej metodyki przeprowadzania audytów architektonicznych, służy osiągnięciu głębszego, wieloaspektowego wglądu w stan dostępności obiektów pełniących istotną funkcję w strukturze organizacyjnej i funkcjonalnej społeczności akademickiej. Celem badania jest zarówno określenie realnej dynamiki postępów w zakresie dostępności domów studenckich, jak i wypracowanie propozycji narzędzi służących jej przyśpieszeniu.
The authors took up the topic of researching the architectural accessibility of selected Lodz University of Technology dormitories to assess the effectiveness of standard audit tools based on evaluation in the form of a questionnaire. The article attempts to answer the question of whether the efforts made under grant projects financed European Social Fund to improve the current methodology of conducting architectural audits serve to achieve more profound insight into the availability status of facilities that are playing an essential role in the academic organizational and functional structure. Furthermore, the study aims to determine the actual dynamics of progress in terms of students’ dormitories accessibility and develop proposals for tools to accelerate it.
Artykuł umieszczony w części "Builder Science"
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2024).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies