Tytuł pozycji:
Charakterystyka zjawiska dysonansu poznawczego na przykładzie młodzieży akademickiej – wprowadzenie do badań empirycznych (część I)
Niniejszy artykuł zawiera pierwszą część efektów badań prowadzonych przez autorów nad zjawiskiem dysonansu poznawczego. W artykule podano charakterystykę tego zjawiska oraz opisano metodę badawczą, jaką zastosowano podczas podjętej próby analizy zjawiska dysonansu poznawczego, występującego wśród młodzieży akademickiej. Dalsza część artykułu zawiera wstępną charakterystykę próby badawczej, na której realizowano badania.
This publication is the first part of a research on the phenomenon of cognitive dissonance. The article describes this phenomenon and characterizes a research method that was used to analyse the cognitive dissonance among university students. The further part is dedicated to the characteristics of the research sample, on which the study was conducted.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017)